Skräckboksförfattare på besök

6 Jul

Frida Edman bor hemma hos mig den här veckan, med sina två mopsar Bobby och Popcorn. Frida ser ut som en reklamfilm för Timotejschampo (om ni minns den reklamfilmen från åttiotalet) – lika blond och oskuldsfull i sin look. Men hon skriver skräckromaner. Hon driver även ett förlag som ger ut böcker inom den genren, Mörkersdottirs förlag. Idag ska hon och  ”hennes” författare signera böcker på SF-bokhandeln i Göteborg.

Här ligger hon i ena soffan och softar med en gammal veckotidning.

Jag må kalla mig för spökskrivare men jag är alldeles för mörkrädd för att spökskriva skräckromaner. Jag vågar inte ens ha Fridas böcker i mina bokhyllor 🙂

Johanna

Ett svar to “Skräckboksförfattare på besök”

Trackbacks/Pingbacks

  1. På besök i Göteborg « Frida Edman, författare - 2011/07/06

    […] Idag (14-15) signerar jag mina böcker Förvriden och De inneboende på skräckdagen under SF-bokhandelns 10-årsjubileum. Spökskrivaren Johanna bloggar om mitt besök här. […]

Kommentera

