Virkpaus

8 Jul


Nu är det fredag kväll och jag har lyckats strukturera upp veckan så att jag blir helt ledig i helgen. Annars blir det lätt att jag tar ledigt då och då under vardagen och därför måste jobba ifatt i helgen. Men jag tror att jag behöver ledig helg som alla andra. Dessutom ska jag skriva på min egen roman varje söndag har jag bestämt mig för. Ett kapitel i veckan tills jag är klar med 22 kapitel. Då är första utkastet klart. Sedan får det vila någon månad eller två sedan blir det en genomgång och redigering.

Här ovan är en bild på mysfilten jag virkat på i sommar. Gör då och några varv mellan skrivpassen för att få omväxling (på samma sätt som jag spelar en trudelutt på dragspelet, eller tar en tur med stavarna runt sjön). Nu är jag vid momentet att virka ihop alla lapparna, sedan är den klar!

Johanna

Kommentera

