En vecka i liten röd stuga

21 Jul


Bloggar inte mycket denna vecka, för jag befinner mig i en stuga på landet med långsam uppkoppling. Det är en röd liten stuga som är så söt så söt. Där vaktar jag min skrivarkompis´ kaniner i en vecka. Tar morgondopp i sjön. Går stavgång en och en halv timme om dagen, plockar kantareller, spökskriver och skriver på min roman. Och nöjesläser romaner. Tittar inte på TV; lyssnar inte på radio. Vill inte ens ha besök denna vecka, utan bara oceaner av egentid.

Just nu är jag i stan och tjingar på Kajsa (kompis som lånar min lägenhet) och betalar lite räkningar. Ska strax gå och väga mig på Viktväktarna. Har varit med i fyra veckor och slarvat två av de veckorna. Det blev ju väldigt mycket god mat och bakade pajer hos mamma uppe på Ekerö…
Är lite nervös för vad vågen ska säga… (gick ner 1,6 kilo de första två veckorna).
Håll tummarna!

Johanna

(bilden är tagen från en av mina stagvångspromenader)

Kommentera

